W sobotę (5 stycznia) minęły dwa miesiące od przekazania wykonawcy (konsorcjum: INFRAKOL sp. z .o.o. i Track Tec Construction sp. z o.o.) przez PKP PLK placu budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Inwestycja jest realizowana na linii kolejowej nr 274 (Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec), konkretnie na odcinku pomiędzy ulicami: Mazowiecką, Lubelską i Wysockiego. W ciągu dwóch miesięcy wykonawca dokonał m.in.: wycinki drzew i krzewów w miejscach, gdzie będą dwa perony o jednej krawędzi oraz długości około 300 m każdy, szerokości 3,5 m i wysokości 76 cm.
Ponadto zdemontowany został fragment toru, na odcinku od przejazdu kolejowego na ul. Mazowieckiej w kierunku wiaduktu na ul. Wysockiego. Obecnie ruch pociągów odbywa się na tym odcinku linii nr 274 wahadłowo. Ekipa budowlana musi bowiem przekopać nasyp, w związku z budową tunelu, który połączy oba perony przystanku Wałbrzych Centrum. Po obu jego stronach będą również szyby windowe, które ułatwią przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym oraz podróżnym z ciężkim bagażem.
– Aura sprzyja, nie ma dużych mrozów, dlatego robotnicy rozpoczynają prace betonowe – wyjaśnia Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Będzie kładziona pierwsza, stabilizacyjna warstwa betonu pod konstrukcję jednej z wind oraz pod konstrukcję tunelu pod torem nr 2. Później zostaną ułożone na niej konstrukcje z prętów zbrojeniowych i zostanie wylana kolejna warstwa betonu.
W maju 2019 r. ma zostać przywrócony ruch pociągów na ponownie ułożonym torze linii nr 274, a prace budowlane będą kontynuowane z drugiej strony. Przystanek kolejowy Wałbrzych Centrum ma zostać oddany do użytku w 2020 r. Jest elementem dużej inwestycji o wartości ponad 77 mln zł, która obejmuje także zakończoną niedawno modernizację stacji Świebodzice oraz modernizację Stacji Wałbrzych Szczawienko, która ma być zakończona w maju 2019 r.
Niebawem mają ruszyć także prace związane z budową dworca kolejowego, który będzie pełnił również funkcje handlowe i usługowe oraz wiodących do niego dróg dojazdowych, parkingów i przystanków autobusowych. To zadanie będzie realizowane przez Octavę, która jest właścicielem terenu.
Wypowiedź Henryka Rytwińskiego, dyrektora operacyjnego Funduszu Octava Property Trust z grudnia 2018 r.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?