Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wieluń: Rewolucja w ratuszu

Daniel Sibiak
O zmianach w urzędzie dziennikarze dowiedzieli się podczas dzisiejszej konferencji prasowej
O zmianach w urzędzie dziennikarze dowiedzieli się podczas dzisiejszej konferencji prasowej Zbyszek Rybczyński
Kolejne zmiany organizacyjne wprowadza w magistracie burmistrz Janusz Antczak. Na zwołanej dzisiaj konferencji prasowej powiadomił, że od 1 kwietnia przestały funkcjonować wydział programowania rozwoju, promocji i funduszy europejskich, Gminne Centrum Informacji oraz biuro obsługi interesanta. Zlikwidowano też samodzielne stanowisko ds. informatyzacji i monitorowania miasta.

- Po zapoznaniu się z sytuacją w urzędzie i kondycją finansową zdiagnozowałem pewne problemy. Jako konieczne uznałem wprowadzenie zmian, które usprawnią pracę urzędu i wprowadzą czytelny podział zajęć i odpowiedzialności. Rezultatem ma być zadowolenie wszystkich petentów. Urząd jest dla mnie przedsiębiorstwem. Dążę do wzrostu jakości świadczonych usług - wyjaśnia burmistrz Antczak.

Reorganizacja wiąże się także ze zmianami kadrowymi w urzędzie. Liczba stanowisk zmniejszyła się z 89 do 86. Pracę stracił Dariusz Leman, naczelnik wydziału promocji i funduszy europejskich. Okres jego wypowiedzenia został skrócony do miesiąca. W tym czasie będzie pracował w wydziale spraw społecznych. Ma dokończyć zadania związane ze zlikwidowanym wydziałem.

Promocją miasta zajmuje się teraz Magdalena Kopańska, doradca burmistrza. Pomagać będzie jej Hanna Białek-Żóraw, pracownica zlikwidowanego wydziału promocji. Wieluński Dom Kultury będzie zaś odpowiadał za organizację i promocję wszystkich imprez, które będą odbywać się w mieście. Jednostkę wspomoże w tym Sylwia Kniazińska (dotychczas wydziału promocji), która została wicedyrektorem WDK.

Pozostali pracownicy zlikwidowanych wydziałów zostali przeniesieni do innych biur magistratu lub jednostek podległych m.in. MGOPS.

Kto zajmie się pozyskiwaniem środków z Unii Europejskiej?

- Rozwiązany wydział zajmował się jedynie wypełnianiem wniosków. Na ich przygotowanie pracowało zaś sporo innych pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych - wyjaśnia wiceburmistrz Magdalena Nowicka. -Teraz do danego wniosku będą powoływane zespoły projektowe . Na pewno efekty będą większe niż do tej pory.

Projekty mają być przygotowywane pod czujnym okiem burmistrza i pani wiceburmistrz

Na tym nie koniec zmian. Wydział gospodarki przestrzennej i rolnictwa został połączony z wydziałem gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w jeden wydział gospodarki komunalnej, nieruchomości i planowania przestrzennego. Naczelnikiem wydziału została Maria Zarębska. Na jej zastępcę powołano Marcina Czarnucha. Waldemar Kluska, który do tej pory był naczelnikiem wydziału gospodarki komunalnej, został zaś głównym specjalistą w nowym wydziale.

W wydziale inwestycji wyodrębniono komórkę ds. obsługi inwestora. Zastępcą naczelnika jest Janusz Pamuła, kiedyś szef wydziału rolnictwa i gospodarki komunalnej.

- Bardzo zależy nam na zwiększeniu budżetu, dlatego klient sektora biznesowego musi być obsługiwany indywidualnie - podkreśla burmistrz Antczak.

I jeszcze kilka zmian. Sekretarz miasta Magdalena Majkowska dodatkowo kieruje teraz wydziałem organizacyjnym, a skarbnik Danuta Kondracka wydziałem finansowym. W wydziale organizacyjnym wydzielono dwa referaty, a do jego zadań doszła obsługa kancelaryjna urzędu i zadania dotyczące informatyzacji, które do tej pory wykonywane były przez biuro obsługi interesanta i pracownika ds. informatyzacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto