Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga. Drobne utrudnienia w ruchu na ósemce

Daniel Sibiak
Budowa obwodnicy Wielunia ma zostać oddana do użytku w kwietniu 2017 roku. Prace na budowie idą pełną parą, więc wszystko wskazuje na to, że nie będzie opóźnień zwłaszcza, że ekipom budowlanym dopisuje pogoda.

Tymczasem na kierowców czekają drobne utrudnienia w ruchu. Na krajowej ósemce w Jodłowcu zamontowano sygnalizację świetlną w związku z czym ruch odbywa się tu wahadłowo. Niewielkie utrudnienia z powodu budowy są też na węzłach w Białej i Raczynie. Póki co nie dają się one jednak zbytnio we znaki kierowcom. Na budowie z dnia na dzień widać za to postępy. Chociażby na węźle w Białej od strony Wrocławia widać już most łukowy. Z kolei w Jodłowcu rozebrano już sporą część starej ósemki. Niedługo we wszystkich miejscach pojawią się nasadzenia.Wkrótce więcej na ten temat.

Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. Drodze będzie towarzyszyć łącznie 20 obiektów mostowych: 2 wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym 1 przejście dla zwierząt, 3 mosty nad rzeką Pyszną, 2 przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.

Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadały będą stalowe bariery ochronne, ogrodzenie zlokalizowane w miejscach migracji zwierzyny oraz oznakowanie poziome i pionowe. Trasa wyposażona zostanie w infrastrukturę sanitarną, zgodną z wymogami ochrony środowiska. W ramach budowy systemu odwodnienia powstaną m.in. żelbetowe przepusty zintegrowane z przejściami dla małych zwierząt. Na ciekach wodnych oraz w rowach wykonane zostaną osadnikowe studnie podczyszczające, zastawki z narzutem kamiennym oraz z zasuwami płytowymi, jak również zbiorniki osadnikowo-filtracyjne. Elementy planowanego systemu odwodnienia zapobiegać będą negatywnemu oddziaływaniu infrastruktury drogowej na środowisko naturalne. W przypadku katastrofy ekologicznej stanowić będą też skuteczne zabezpieczenie dla ekosystemu, natomiast służbom ratowniczym znacznie ułatwią usuwanie szkodliwych substancji zagrażających środowisku.

Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 8, na terenie dwóch gmin województwa łódzkiego – Wieluń i Czarnożyły. Jej zasadniczym zadaniem będzie przejęcie ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwi podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto