Obwodnicę wybuduje konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (dawne Heilit Woerner). Kontrakt opiewa na kwotę 177,9 mln zł. Na zbudowanie trasy na północ od Wielunia wykonawca będzie miał 19 miesięcy, wyłączając okresy zimowe (15 grudnia - 15 marca). To oznacza, że trasa powinna zostać oddana do użytku w 2017 roku.
Nowa trasa w ciągu drogi krajowej nr 8 (która w związku z wybudowaniem S8 zostanie wkrótce przemianowana na DK74) będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowe zadanie to wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z miasta. Droga będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego.
Na obwodnicy Wielunia zostanie zastosowane rozwiązanie 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy - dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Po nowej trasie będzie się można poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h.
- Dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych - dodaje Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy STRABAG Sp. z o.o.
Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. W obrębie drogi powstanie łącznie 20 obiektów mostowych: dwa wiadukty nad obwodnicą, siedem wiaduktów w ciągu drogi (w tym jedno przejście dla zwierząt), trzy mosty nad rzeką Pyszną, dwa przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz pięć innych obiektów mostowych, zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?