Cha-Ching (czyt. cza-czing) to program edukacyjny, który w przystępny sposób wyjaśnia dzieciom w wieku 6-12 lat świat finansów osobistych i rodzinnych. Każdy z członków zespołu Cha-Ching (czyt. cza-czing) poprzez zabawę przybliża najmłodszym cztery najważniejsze funkcje pieniądza – zarabianie, oszczędzanie, wydawanie i pomaganie. Bohaterowie pierwszych dziesięciu odcinków kreskówek przeżywając przygody i rozwiązując swoje problemy, uczą dzieci, jak mądrze dysponować finansami. Na bazie filmów powstało dziesięć gotowych scenariuszy lekcji dla nauczycieli, które uzupełniają zeszyty ćwiczeń dla uczniów oraz gry i aplikacje.
Zobacz, jak wygląda lekcja pilotażowa. Kliknij tutaj!
Każda z lekcji opiera się na trzech zadaniach: omów (obejrzenie muzycznej kreskówki i rozmowa), stwórz (wykonanie zadania), przejrzyj i sprawdź (krótka powtórka z lekcji na zasadzie: pytanie-odpowiedź). Dziecko może wykonać różnorodne ćwiczenia w myśl zasady "uczymy przez zabawę". Ma za zadanie m.in.: stworzenie i zapoznanie się z zasadami obiegu pieniądza, skarbonki czy racjonalnej listy zakupów. Dzięki takim lekcjom maluchy poznają odpowiedź na pytania: kto to jest przedsiębiorca, co to znaczy oszczędzać i dlaczego warto oszczędzać oraz jakie są zasady mądrego wydawania pieniędzy.
Wszystkie materiały są bezpłatne i dostępne na www.cha-ching.pl
- Mamy nadzieję, że program zostanie zrealizowany w całości już wkrótce w Państwa szkole, a Państwa dziecko nauczy się podejmować właściwe decyzje finansowe, aby mogło osiągać swoje cele i spełniać marzenia - podkreśla
Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.
W polskiej edycji programu, przygotowanej przez Prudential, nad merytoryczną stroną kampanii czuwa Rada Naukowa skupiająca specjalistów z dziedziny psychologii dziecięcej, finansów i mediów.
Cha-Ching (czyt. cza-czing): przedsiębiorca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?