Zakład Korona Candles Inc. został uruchomiony we wschodniej części USA, w stanie Wirginia. Wieluńska spółka musiała wysłać tam część swoich najlepszych ludzi. Dyrektorem przedsiębiorstwa w Dublinie jest Agnieszka Fąfara, która w Wieluniu kierowała działem sprzedaży. Oprócz niej w USA zakotwiczyli na stałe jeszcze dwaj inni dotychczasowi pracownicy zakładu przy ulicy Fabrycznej. Produkowanie świec za oceanem pozwoli spółce szybciej i elastyczniej reagować potrzeby amerykańskiego rynku, który jest dla niej bardzo ważny. Świece zapachowe, które są specjalnością firmy, cieszą się wśród Amerykanów dużą popularnością. W planach jest rozszerzenie sprzedaży na Kanadę i Meksyk.
W uroczystym otwarciu fabryki uczestniczyło ponad 100 osób, w tym m.in. władze hrabstwa Pulaski, burmistrz Dublina, konsul z Ambasady RP odpowiedzialnej za wymianę gospodarczą, kontrahenci Korony, a także burmistrz Wielunia i starosta wieluński. Burmistrz Paweł Okrasa mówi, że nawiązane tam relacje zapowiadają się obiecująco. W Wieluniu mieliby otworzyć swoje zakłady kontrahenci Korony.
- Jestem przekonany, że dzięki wyjazdowi do USA w perspektywie roku, góra półtora będziemy mieć w Wieluniu nowe firmy i miejsca pracy - zapowiedział Okrasa.
Władze wieluńskiej spółki zapewniają, że ekspansja w USA nie oznacza ograniczenia działalności w Wieluniu, gdzie produkcja świec odbywa się przez siedem w dni tygodniu. W ostatnich latach firma zainwestowała tutaj wiele milionów złotych w zwiększenie mocy produkcyjnych i zamierza dalej się rozwijać. Rynek europejski jest i ma pozostać kluczowy dla Korony. Wieluński zakład zatrudnia ponad 800 osób.
W amerykańskiej fabryce pracuje obecnie około 80 osób. Zanim uruchomiono zakład Korona organizowała szkolenia dla Amerykanów, którzy przez kilka tygodni zaznajamiali się w Wieluniu z tajnikami produkcji. Docelowo, w ciągu najbliższych kilku lat, Korona planuje zatrudnić w Stanach przynajmniej 170 osób. Do otwarcia satelickiego zakładu za oceanem Korona przymierzała się od dłuższego czasu. Świece Korony sprzedają pod swoimi markami duże sieci handlowe, m.in. IKEA.
O szczegółach wizyty burmistrza i starosty w Stanach Zjednoczonych, która wzbudziła pewne kontrowersje, można przeczytać w NASZYM TYGODNIKU, dodatku do DZIENNIKA ŁÓDZKIEGO, który ukazuje się wyjątkowo w czwartek, 30 kwietnia.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?