10 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, przeglądając oferty pracy
2. Godziny pracy
Polacy coraz większą wagę przywiązują do godzin pracy. Z badania Hays wynika, że co druga osoba poszukująca pracy chciałaby znaleźć w ogłoszeniu informacje na ten temat. Na popularności zyskuje tzw. work-life balance, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym. Pracownicy chcą mieć czas dla siebie. Troszczą się o chwile spędzanymi z najbliższymi czy na zajęciach dodatkowych. Dlatego nie zaszkodzi zapytać rekrutera o nadgodziny.
Warto także upewnić się, w jakich godzinach odbywa się praca - w stałych czy w trybie zmianowym. Kolejną kwestię stanowią weekendy. Osobie, która pracuje w niedzielę, przysługuje dzień wolny w tygodniu, ale nie każdemu odpowiada taka zamiana. Jeżeli kandydat planuje weekendowe wyjazdy w gronie najbliższych, nieregularne godziny pracy mogą być dla niego uciążliwe.